سیسمونی

لیست سیسمونی نوزاد با قیمت در سال ۲۰۲۳

لیست سیسمونی نوزاد با قیمت در سال ۲۰۲۳ را از سیسمونی مونیا بانه دریافت کنید. خرید سیسمونی نوزاد یکی از هیجان ‌انگیزترین کارهایی است که هر پدر و مادری مشتاق انجام دادن آن است؛ با وجود این لازم است قبل از خرید، نسبت به تهیه چک لیست سیسمونی اقدام کنید و بر اساس این لیست خرید کنید تا هم ذهنتان نظم بگیرد و هم بتوانید مدیریت بهتری برای خرید سیسمونی انجام دهید. پس همراه ما باشید:

لیست سیسمونی نوزاد در سال  ۲۰۲۳

از گذشته تا به امروز فرهنگ تهیه سیسمونی به روش های مختلفی رایج بوده است. در زمان های قدیم قبل از تولد اولین فرزند والدین عروس لیستی از لباس و رختخواب وغیره را برای نوزادان تهیه کرده و به خانه داماد می فرستاند. در معنی کامل تر سیسمونی یعنی  مجموعه ای ازلباس  ولوازم خواب و وسایل بهداشتی و مراقبتی لازم برای نوزادان تازه متولد شده می باشد. زمان مناسب برای تهیه سیسمونی نوزاد بعد از تعیین جنسیت آن یعنی در ماه چهارم بارداری به بعد وتا قبل از هفت ماهگی بارداری میباشد.

در هنگام خرید اقلام سیسمونی به ضرورت آنها توجه کنید برای مثال خرید کفش برای نوزاد ضروری نمی باشد چونکه قادر به راه رفتن نیست آن را میتواند از لیست خود حذف کنید. لباس های داخل سیسمونی نیز باید از باتوجه به سایز کودکتان و اینکه از سایز صفر به بعد به تعداد کم انتخاب کنید ویا اینکه یک سایز بزرگتر از نوزادتان انتخاب کنید  زیرا که نوزادان  در ۶ ماه اول به سرعت رشد می کنندو لباس ها برایشان تنگ خواهد شد.

لباس های نوزادی سیسمونی

الیاف به کار رفته در لباس های نوزاد باید سبک وبا کیفیت و بدون پرز دهی باشد تا برای کودکان حساسیت پوستی ایجاد نکند . هنگام انتخاب لباسها به راحتی آنان در پوشیدن نوزادانتان دقت کنید . معمولا لباس های زیپ دار و دکمه دار برای نوزادان مناسب میباشد.

سایز بندی استاندارد برای نوزادن :

  • سایز دوصفر: نوزاد تازه متولد شده تا سن ۳ ماهگی برای نوزادن زیر سه کیلوگرم
  • سایز صفر: برای نوزاد متولد شده تا سه ماگی با وزن بالای سه کیلو گرم
  • سایز ۱: برای سن ۱ تا ۳ ماهگی
  • سایز۲ : برای سن ۶ تا ۹ ماهگی
  • سایز ۳: برای سن ۹ تا ۱۲ ماهگی
  • سایز ۴: برای سن ۱۲ تا ۱۸ ماهگی
  • سایز ۵: برای سن ۱۸ تا ۲۴ ماهگی
  • سایز ۶ : برای سن یک سال تا ۳ سالگی

باتوجه به رشد ذهنی کودک لزومی به خرید اسباب بازی های زیاد در سیسمونی نمیباشد زیرا که به مرور زمان کودک علاقه ای به اسباب بازی های قدیمی خود را ندارد.

اقلام ضروری در لیست سیسمونی نوزاد شامل :لباس ، لوازم خواب، لوازم بهداشتی و مراقبتی، وسایل غذا خوری، کالسکه و کریر

لیست سیسمونی نوزاد با قیمت

 پوشاک و لباس های ضروری در سیسمونی شامل:

سرهمی های با جوراب و بدون جوراب. بلوز آستین درا و بلوز بدون آستین در سایزهای صفر تا سه، لباس زیر بدون دکمه و دکمه دار،دستکش . پوشاک . شورت پوشاکی. جوراب . کلاه ، قنداق ، پاپوش ،پیس بند پاچه ای، ساک پارچه ای برای لباس

لوازم خواب ضروری در سیسمونی نوزاد:

گهواره یا تخت پارک.چراغ خواب ،آویز تخت یا گهواره، کمد لباس. تشک بالشت. ملحفه .پتوی ساده، پتوی کلاه دار،بالشت شیر دهی، بالشت های اضافی برای پهلوی نوزاد، سروس خواب برای مسافرت، پشه بند، محافظ تخت خواب، محافظ پریز برق. دستگاه تصفیه هوا یا بخور

لوازم بهداشتی و مراقبتی سیسمونی نوزاد:

تحقیقات نشان داده است که  نوزادان تازه متولد شده خطر ابتلا به بیماری های واگیر و مسری مانند اسهال خونی ، هپاتیت و غیره را در ۲۸ روز اول بعد از تولد خود دارند زیرا که سیستم ایمنی بدن آنها هنوز تکمیل نشده و بسیار ضعیف میباشد به همین دلیل لوازم بهداشتی ومراقبتی از اقلام ضروری در لیست سیسمونی نوزاد می باشد.

رعایت بهداشت و شستن دست های والدین در شرایطی مانند قبل از تولد نوزاد، در هفته اول که ناف نوزاد خشک نشده است،زمانی که والدین سرما خورده اندو یا سرفه می کنند،بعد از هر بار پوشک عوض کردن نوزاد و بعد ازبازگشت به خانه  بسیار ضروری می باشد. در زیر به لوازم سیسمونی ضروری اشاره خواهیم کرد.

وان حمام، حوله ساده، حوله کوچک دم دست، حوله تن پوش،لیف نرم واسفنجی،شامپوی مخصصو بدن، شامپو سر،ناخن گیر و قیچی استیل ضد زنگ، مسواک انگشتی،برس وشانه، روغن ولوسیون بدن،رخت آویز، فین گیر، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب،پماد ویا پوود بچه برای رفع عرق سوختگی ،صابون بچه، زیر انداز برای تعویض پوشک، پوشک از سایز صفر به بعد،سطل بزرگ، دماسنج، تب سنج،  دستگاه مینی واش برای شستن لباس نوزاد. کیسه آب گرم،عروسک های آنتی کولیکی ضد نفخ،محافظا انگشتف زانبو بند وضربه گیر، پو آر بینی،

لوازم تغذیه و غذا خوری سیسمونی نوزاد:

پستانک، شیشه شیر،سر شیشه، بطری آب ، دستگاه شیر دوش، سرویس ظروف غذاخوری و قاشق و چنگال ،صندلی غذا، دندان گیر،فلاسک، بطری آب، شیشه شور با برس های مخصوص. انواع لیوان، بند پستانک ،

لوازم سرگرمی در سیسمونی نوزاد:

اسباب بازی های پلاستیکی و سیلیکونی . روروئک. سه چرخه، واکر،آویز عروسکی و موزیکال،آلبوم نوزاد،ساعت اتاق. کتاب داستان های مخصوص نوزادان.

لیست سیسمونی نوزاد با قیمت

لیست سیسمونی نوزاد با قیمت

شاید دیده باشید که والدین و به خصوص مادران تا چه اندازه از خرید سیسمونی برای نوزاد خود احساس شادی می کنند. زیرا خرید سیسمونی یکی از لذت بخش ترین و در عین حال مهیج ترین خریدها محسبوب می شود. خرید سیسمونی پیش از تولد نوزاد باید انجام شود. البته بیشتر خانواده ها به دنبال فروشگاهی هستند که در عین داشتن کیفیت لازم اقلام سیسمونی، به لحاظ اقتصادی به صرفه تر و ازان تر هم باشد.
برای راهنمایی والدین گرامی برای خرید مطمئن و در عین حال با قیمت مناسب کوشش کرده ایم تا انواع لوازم سیسمونی ارزان قیمت را به نمایش بگذاریم پس هم اکنون تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
اکنون تماس بگیرید